רשימת הבלוגים שלי

יום שבת, 13 במרץ 2010

רפלקציה לתאריך 11-3-2010.

בתחילת השיעור אני בודק נוכחות ושיעורי בית אם יש כרגיל, לאחר מכן התחלתי בלדבר על הנושא של (היתוך וקיפאון) (ועיבוי ורתיחה) ומה הקשר בין כול שני סוגים של שינוי במצב צבירה(פליטת חום וקליטה) והסברתי לתלמידים מה המשמעות של אנרגית החום הדרושה להיתוך ואנרגית החום הדרושה לרתיחה ואיך מוצאים כול אחת מהן ומה המשמעות של כול אחת מהן ותרגלתי קצת עם התלמידים בכדי שיהי מובן להם יותר מה המשמעות של כול אנריגה.

- לאחר מכן דברתי על הקשר בין טמפרטורה ותנועת החלקיקים ואיך אחד מתקשר לשני ודברתי עם התלמידים על המושג טמפרטורה והדגשתי להם גם בשיעור הזה ההבדל בין חום לבין טמפרטוה והיה מובן וטוב מאוד.

- בשעה השניה של השיעור דברתי עם התלמידם על הדרכים שדרכם אנרגיה עוברת (הסעה ,הולה וקרינה) הסברתי לתלמידים מה המשמעות של כול אחת מהדרכים ומה מאפין כול דרך ובאיזה חומרים עובר החום, הסברתי את הנושא כמו שצריך ולא התעמקתי בחומר יותר מדי משום שהתלמידים בקשו ממני שאני אעשה חזרה על החומר ואכן כך זה היה, הסברתי לתלמידים את הדברים החשובים ותרגלתי איתם קצת ובקשתי מהם שיתכוננו טוב למבחן לשבוע הבא והיה כרגיל שיעור טוב מאוד ראיתי שהתלמידים מגיבים בצורה חיובית ומשתפים פעולה ונענים לשאלות וכך השיעור נגמר בהצלחה.

תגובה 1:

  1. אני רואה שהעניינים אצלך מתנהלים יפה ושמח על כך. זה היה למעשה טוב כבר מהשנה שעברה ורק הולך ומשתפר. אם הצלחת להפנים אצלם כמה מושגים הקשורים לרמה החלקיקית (זאת אומרת הקשר בין טמפרטורה ותנועת החלקיקים) הרי שזה טוב מאד. אני מקווה שתהיה לתלמידים שלך הצלחה במבחן של השבוע הבא.

    יפה ובהצלחה בהמשך

    יורם

    השבמחק