רשימת הבלוגים שלי

יום שבת, 20 במרץ 2010

רפלקציה לתאריך 18-3-2010.

בתחילת השיעור בדקתי נוכחות ואם יש לתלמידים מחשבונים ואז לחקתי לתלמידים את המבחן ולפני שהתחילו לפתור את המבחן בקשתי מהם שיקראו את השאלות היטב ולא למהר ולהבין מה דרוש, התלמידים התחילו בלפתור את המבחן והיתה אווירה של מבחן כלומר היתה אווירה טובה של מבחן והתלמידים ישבו בנפרד ופתרו את המבחן בהדרגתיות שאלה אחרי שאלה עד סוף המבחן, התלמידים התקשו בעיקר בשאלה האחרונה מכיוון שהם היו צריכים לחשב את ס"ך של האנרגיה ולכן לא כולם הצליחו וראיתי שיש בלבול עדין בחום וטמפרטורה למרות שחזרתי על שני המושגים הרבה עם התלמידים והדגשתי להם מה ההבדל בין שניהם ואיך הם מתקשרים אחד לשני וחלק קטן מהתלמידים הגישו את המבחן בסוף השעה הראשונה וחלק שני של התלמידים הגישו במחצית השעה השניה ובודדים הגישו לפני תום השיעור בעשר דקות פחות או יותר, אני הישבתי את התלמידים במקומותיהם בכדי שלא יהיו בעיות משמעת בכיתה וכשאר רוב התלמידים סיימו אז התחלתי לפתור את המבחן עם התלמידים והצלחתי לפתור אותם חצי המבחן, היה טוב למרות שחלק מהתלמידים שסיימו קצת הפריעו אך היה טוב מאוד.

תגובה 1:

  1. יפה אמין. כפי שציפיתי, האווירה אצלך, כתמיד, היא טובה, רצינית ומכבדת. קל לזהות שהתלמידים מכבדים ומעריכים אותך.
    באשר למבחן, כפי שאמרתי כבר בפגישת הרפלקציה שלנו ביום חמישי האחרון, יכול להיות שצריך לתכנן את המבחן הבא שלנו כך שיתמשך על יותר זמן. אבל עוד נדבר על כך בקבוצה.
    בנוגע לקושי באבחנה בין חום לטמפרטורה, זה היה צפוי וזה אחד הקשיים הגדולים ביותר של תלמידים בכלל.
    אני משבח אותך על כך שניצלת את הזמן שנותר על מנת לבדוק את המבחן. כל הכבוד.

    השבמחק