רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 2 במאי 2010

רפלקציה לתאריך 29-3-2010.

בתחלית השיעור דברתי עם התלמידים על הצינוים שיש להם ועל כמות ההפרעות שיש להם והסברתי להם שאני הזהרתי אותם מתחילת השנה ושישינם חוקים שאני אעבוד לפיהם.

לגבי, החומר זה היה השיעור הראשון שלי בנושא גלים, התחלתי עם התלמידים בלדבר על הסיביבה ואיך אנו מכירים את הסביבה, דרך ראיה ודרך שמיעה עד שהגעתי איתם לגל, כלומר אנו שומעים את הקולות דרך גלים שמגיעים לאוזניניו, לאחר נתתי דוגמאות על גלים והתלמידים גם נתנו דוגמאות על גלים, התחלתי בלדבר על הגל מה גורם לגל ואיך גל נוצר, הכוונה למקור של הגל ומה משפיע על הגל, אז נתתי דוגמה על אבן שאנו זורקים לתוך בריכה של מים, מה קורה למים ומה מתרחש כאשר המים נעים ואם היתה המסה של האבן יותר גדולה אז איך היתה משתנה התנועה של המים והמשכתי עם התלמידים בכיוון עד שהגעתי להם למה זה ההפרעה ואיך היא נוצרת, אז נתתי דוגמה על חבל שאני מזיז למעלה ומטה ואז אני רואה החבל לא נע הצורה ישרה אלא שנוצרת תנועה בצורה של גל, צורת ההתעקמות אנו קוראים לה הפרעה, זה מה שהיא בקיצור, היה שיעור טוב מאוד וראיתי שהתלמידים מתעינים בחומר החדש והיתה מעורבות די טובה והתלמידים היו שקטים מאוד.

תגובה 1:

  1. אני שמח שהתחלת בפרויקט שלך ושהוא התחיל בצורה מוצלחת. בנוגע להסבר על גלים, חשוב שתעשה מאוחר יותר את האבחנה בין גלים העוברים בתווך כלשהו כגון מים (כפי שהסברת בשיעור) לבין גלים העוברים ללא צורך בתווך כלשהו - גלים אלקטרומגנטיים.
    דרך אגב, האם יצרת קשר עם ירון או ברוריה לצפייה באחד השיעורים הבאים שלך במסגרת הפרויקט? אם לא, אנא עשה זאת בהקדם.

    בברכה

    יורם

    השבמחק