רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 9 במאי 2010

רפלקציה לתאריך6-5-2010

בתחלית השיעור בדקתי נוכחות ומי הגיע ומי לא, לאחר מכן בקשתי מהתלמידים שכול אחד ישב בנפרד על שולחן כך שלא יעתיקו ואז הסברתי לתלמידים שהמבחן מחולק לשני חלקים חלק על כוחות וחלק על אנרגית חום היו כמה תלמידים שאמרו שהם לא למדו על כוחות אך היתה תלמידה שאמרה מה הם למדו בכוחות ואפילו הסבירה על מה שלמדו עם אלאא כך שלא היתה סיבה לתלמידים להתלונן ובכול זאת אני הודעתי להם מראש שיש מבחן על כוחות וצינתי להם אם הדפים בספר כך שילמדו מהספר.

במהלך המבחן היה שקט ולא היה רעש כמובן שהתלמידים מנסים להעתיק בכול מיני שיטות אך הפעם השגחתי יותר טוב מפעמים קודמות כך שלתלמידים לא היתה ברירה אלא לחשוב ולפתור, בתיקון הראשון של המבחן ראיתי שחלק מהתלמידים לא ענו על הפרק של הכוחות אך אותם תלמידים כנראה שלא למדו למבחן בכלל ולכן הם לא ענו על הפרק השני של אנרגית חום למרות שבמבחן הקודם הם קבלו את הציונים הכי גבוהים בכיתה אך זה תלוי בתלמידים ובמאמציהם.

בזמן שנותר לשיעור אחרי שהתלמידים הגישו את המבחן התחלתי לענות על השאלות שהיו במבחן שקשורות לכוחות ובסוף כתבתי את אותם שאלות בנוסף לעוד שאלה שכתבתי על הלוח ובכך התלמידים התעסקו במשהו ולא הפריעו ותלמידים שלא כתבו אז הזהרתי אותם שאני אכתוב להם בהערות חוסר תפקוד למודי דבר שגרם להם לתפקד כראוי ועד כאן זה היה.

תגובה 1:

  1. שתי הפעולות שעשית מצאו חן בעיניי והן בעלות אופי של גישה חיובית לקראת התלמידים. האחת היא ההסבר שהצגת לפניהם לפני המבחן עצמו ובו הסברת להם מה יופיע בו. בפעולה כזו יש, מלבד ההבהרה עצמה, גם מרכיב של הרגעה. זו פעולה טובה מאד.
    הפעולה השנייה היא פתרון השאלות לאחר שהתלמידים סיימו א המבחן. קודם כל, באופן כזה אתה מנצל את הזמן באופן יעיל יותר מאשר אילו רק היית נותן להם לעשות כרצונם (למשל לקרוא ספר). שנית, זה מאפשר להם לבדוק את עצמם כבר זמן קצר לאחר שסיימו את המבחן. יופי של פעולה.
    כל הכבוד.

    השבמחק