רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 4 בפברואר 2010

רפלקציה לתאריך 4-2-2010

היום יסאר לימד, הוא התחיל עם חום סגולי ומה בעצם ההשפעה של החום הסגולי על התוצאה של אנרגית החום, הוא פיתח דיון עם התלמידים בכיתה וניהל דיון כרגיל עם התלמידים לאחר מכן הוא התחיל בתרגול הנוסחה עם התלמידים, בהתחלה הוא נתן כמה דוגמאות פשוטות כך שהיה על התלמידים להציב בנוסחה ולמצוא את הערך של אנרגית החום וכמובן הדגשנו על היחידה שהיא גו"ל , פתרון התרגילים היה מתבצע במליאה לאחר שהתלמידים היו מנסים לפתור את התרגילים אצלהם במחברת, לאחר מכן הוא נתן דוגמה של שני גופים זהים במסה ובערך של הטמפרטורה, רק שהחום הסגוולי הוא השונה ואז התלמידים היו צריכים לחשב כול גוף לחוד ואז להגיד למי יש אנרגית חום יותר גדולה ולמה.
מבחינת בעיות משמעת היו המון בעיות ביחס לשיעורים קודמים אך השיעורים עברו בשלום ובשלב מסוים אני יצאתי מהכיתה ושלחתי תלמידה לעדלה כך שהיא תטפל בתלמידה שהיא הפריעה בצורה לא נורמאלית, אני במיוחד בשעה השניה התחלתי להסתובב בין התלמידים ולהסביר לתלמידים מתקשים איך אנו מחשבים ומשתמשים בנוסחה וראיתי שהתלמידים מגיבים בצורה חיובית ומה שחסר להם זה יחס טוב מהמורה ולרדת לרמה של התלמיד בשביל לדעת מה הבעיה שלו ולעודד אותם בכדי שירגישו שיש מישהו שדואג להם- ועד כאן זה היה להיום.

תגובה 1:

  1. רפלקציה בהירה שקל להבין ממנה מה התרחש בכיתה. אני יודע שאתה מתמודד היטב עם בעיות משמעת ובאופן רגוע ולא מתלהם. אתה נוקט בפעולות נכונות. למשל, שליחת התלמידה לאדלה היום הייתה במקום משום שזה היה מקרה קיצוני למדי של הפרעה. השתפרות המצב בשעה השנייה מעידה שהפעולות אכן היו בכיוון הנכון.

    השבמחק